Per veure't a tu *


El català és tant variat com difícil però és que de vegades nosaltres el fem més difícil! Qui no té una iaia que transforma la gran majoria de les paraules? I a sobre normalment la diuen encara més complicada, curiós.
La meva iaia tenia l'especialitat que volia provar tot el que veia anunciat per la tele (encara recordo quan va decidir anar a comprar actimel). Quan era petita era genial, perquè anàvem al bar i deia: un 'Fruco i un Cuculat', sort que el cambrer ja ens coneixia.
Un altre dia (per provar coses noves) va anar a la botiga del barri i va demanar una 'pinsa' i li van donar un paquet de pinçes d'estendre la roba, i diu: no no de les que es mengen!.
Com aquestes en deia molts més, però ja no tinc tanta memòria. El meu pare, tot i que diguéssim no eren de sang sembla que ha heretat la seva 'capacitat' i et deixa anar perles com: clemallera, poblema.. I clar quan amb l'equip quedem a l'àrea de Gurb, ell va a l'àrea de Gurg (ho pot dir més difícil?). Avui mateix mirant el Barça (que gran ets Messi!) diu eeh això és 'Urxai! Urxa què? Si amb algunes paraules catalanes ja es perd que no es fiqui amb l'anglès home, que llavors ja pot ser una festa.
De paraules d'aquestes a la meva família se'n diuen moltes més però clar ara estic tant exaltada amb el Barça, que em disculpareu si he fet una entrada pobre i sense gaire sentit. Perquè si normalment ja estic mig boja, avui encara més!

*Nou single dels Pets que surt el dia 10, pinta molt i molt bé :)

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

top