Venga senyoraaa tré euro!


Ho sento, tinc un mania i aquesta és 'classificar' i fer llistes de moltes coses, com s'ha pogut en d'altres entrades (anuncis, noms de nens/es..) doncs bé avui és el torn de: tipus de venedors de mercat.

Com moltes mares i ara en temps de crisi més, a la meva li agrada anar de mercats (i a mi em fa una gràcia..), doncs bé aquest diumenge en el que vam anar em vaig fixar en el tipus de venedors i en el tipus de parades.

Un mercat no és un mercat sense gitanos (no ho estic dient pas en to despectiu, però les coses pel seu nom no?) què seria d'un mercat sense el: 'vengaaaa senyoraaas doo eurooo doo eurooo, dos bragas a dooo euroo' m'encanten. Aquests són fàcils de reconèixer ja que a part de cridar molt, tenen tota la família a la parada, bé, com que són molts tenen vàries parades monopolitzant una mica el mercat, però oju ben simpàtics que són.

Més endavant hi podem trobar els negres, (també us podria dir els venedors de color, però sincerament em dóna la sensació que me n'enfoto d'ells). Aquests tenen artícles de dubtosa procedència i qualitat però de tant en tant piques. Coses característiques d'aquestes parades són les joguines 'ultramegapesades' que fan rodar al davant de la paradeta, esperant que pasi un nen i digui: mama jo el vull! Normalment també venen cd's, pulseres, piles, moneders, bolsos.. Curiosament en aquest mercat de diumenge me mare es va parar en una parada d'un negre a comprar un bolso i el negre tot simpàtic li va dir:
- Saps parlar català perquè sinó jo et faig de professor jiji (em fa gràcia com riuen els negres jaja)
I el tio sabia vendre eh, perquè a part de 'parlar' català que amb això guanya molta gent va i diu: - Qui paga la princesa o la mare de la princesa?
La veritat és que va ser graciós amb aquell accent negre/moro/paquistaní/xino.. però s'hi va esforçar!

Finalment, un altre tipus de venedor que vaig poder observar és el d'aquí, véase català/espanyol. Aquests solen vendre roba de la que diu me mare: oi aquesta parada m'agrada molt, llàstima que pica una mica. El seu crit de guerra ve a ser un: Hola guapa!.

Bé, segurament hi han d'altres tipus de venedors, que para gustos los colores oye! Però jo em quedo aquí que ja n'hi ha prou per avui.


5 comentaris:

Gubi ha dit...

jajaja la gent del mercat és molt bona, però no ho diguis massa alt, que la carla havia anat alguna vegada a mercat amb la paradeta de roba de cal tallant a acompanyar al xavi xDDDDDDD t'imagines la carla? por favor! que me las kitan de las manoooos!!

Teret ha dit...

jajajjaja amb el davantal posat xDDDD genial!

Anònim ha dit...

Mmm... siguin negres, de color o Africans, quan viatges te'n adones que tots som persones, probablement elles millor educades que nosaltres però amb menys oportunitats. Només vull dir que els espanyols (i catalans) som molt racistes. No em refereixo al fet en si. Sinó al fet de posar-hi nom. A ningú els agrada que l'etiquetin (ni als grassos, ni als homosexuals, ni els que els hi falta un braç). Doncs a ells tampoc. Sé que no anava amb cap mala intenció, però volia donar el punt de vista que es veu des de fora quan no ets a Espanya i te'n adones que, quan a nosaltres ens etiqueten, molesta molt :)

Ariadna ha dit...

Tens raó en que tots som persones. Jo, com a pedagoga, crec fermament en elles i en les seves potencialitats. Tot som diferents, però en el fons, ens assemblem una mica. Tots alguna vegada em fet algun comentari racista, tu inclòs (o inclosa, perquè posar Anòmim és una mica impersonal).

No em de treure de context aquest escrit, un redactat per entretenir, per explicar quelcom que t'hagi suscitat una imatge, un instant. Si tots haguessim de ser tan primmirats, per exemple, amb tot allò que surt a la televisió, no parariem d'escriure cartes als diaris.

Anònim ha dit...

:) Si, tota la raó. De fet, mirar segons què fa vergonya. Sobretot alguns personatges de Telecinco... només deia que s'ha de vigilar... i respectar. I si, jo també n'he fet de comentaris, per això mateix ho deia, m'incloia...

Publica un comentari a l'entrada

top