I tu, com et dius?


El tema d'avui tard o d'hora havia de sortir, era inevitable parlar de tot l'exèrcit de noms curiosos i/o estúpids que els pares posen avui en dia als seus fills.

Quan una parella espera un fill, el gran dilema (a part de de si l'habitació serà blava o rosa) és el nom del fill/a. I crec que en alguns casos aquest nom es tria en un moment d'embriaguesa mental que li portarà greus repercussions el nen/a en qüestió. A continuació podeu veure les diferents maneres de triar el nom, algunes encertades, algunes no i d'altres directament per fotre una hòstia als pares.

1. El nom del pare, mare: Personalment ho trobo horrible, mai he entès perquè si el pare es diu Joan el fill també, oi que ja hi ha un Joan a la casa, no hi han més noms al món? Doncs no li posseu Joan senoyors, que ja estant a la panxa és un Joanet en potència!

2. Kevin, Brian, Kelly i sinònims: La meva experiència amb nens (que no és poca xD) em diu que un nen que tingui un nom d'aquest estil serà el xulillo del grup i el que portarà problemes. Aquests nens sovint tenen pares amb noms similars (Soraya, Erik, Jessy..) I claro como papa tiene un nombre shulo el nene tambien!

3. Jan, Marc, Bruna, Arnau, Paula..: Noms catalans, que no són els tradicionals, però tampoc els extranys. Els podriem definir com els catalans moderns. Són els més comuns ara per ara.
4. Joan, Maria, Josep, Jaume, Montse..: Aquests si que són els tradicionals. Són més comuns veure'ls en avis (o en tietes Maries xD), però encara hi ha pares que possen aquests noms. A mi no em desagraden, però els trobo massa 'antics'. El meu l'inclouria en aquest grup i per això no m'agrada, ja de petita semblava que cridessin a una iaia!

5. Ona, Iu, Otger, Lia: També típicament catalans, però aquests són els pocs comuns. Si haguéssim de definir els pares són mes 'hippies' que 'urbanites', amb excepcions clar. Són noms 'guais' que fan el nen especial i normalment tots els germans de la casa tenen noms de l'estil. Aquests són els meus preferits.

I ja per acabar, la perla de les perles:

6: Els noms que són iguals o molt semblants a un cognom: A veure, cal que un nen que de cognom es diu Grau Biel de nom li fiquin Biel, és necessari?? Que el nen s'ha de dir així tota la vida, no els hi fa pena? El màxim exemple d'aquest grup és un home del meu poble que es deia: Simón Simón Simón, amb dos ous si senyor!

2 comentaris:

Elena ha dit...

jajajajaj va, diré qe comento pq m'has donat molt per comentar..
Resulta qe quan jo havia de neixer no sabien si era nen o nena pq estava mal posada (a) x)(per aixo vaig neixer 1mes abans dhora)
I me mare estava convensuda q jo seria un nen.. I tenia clarissim qe enric.. i a ella li agradava Teresa! xD pero al meu pare no li agradava gens, pq li agradava Cristina, qe a me mare no li agradava gens!
Total, q ho van deixar x ultima hora, i com qe la senyora elena es va abançar doncs quan vaig neixer van dir doncs ni cristina ni teresa.. elena!
i mira així estem.. pero qe sàpigues que casi em dic com tu!:)
I ala, 'petjada deixada'!;)jaj i segueix escrivint aqui també pq em reforces els abdominals jajaja:)

p.d:Simón Simón Simón..xD deunido!

Teresa ha dit...

Encara sort que et dius Elena doncs, perquè Teresa.. jaja En un principi m'havia de dir Carlota o Maria, però mira tu finalment van canviar.. colla d'indecisos!

(Ara que has complert la teva part del tracte, compliré la meva xD)

Publica un comentari a l'entrada

top