Baixar o pujar?


Avui estava escoltant la ràdio al cotxe mentre tornava a casa i han parlat d'un tema, que a mi sempre m'ha fet molta gràcia. Deien que la gent diu pujar i baixar quant va als llocs, en comptres d'anar i tornar. Han posat l'exemple que alguns des de Barcelona baixen a Igualada. I el locutor a saltat, no poden baixar a Igualada, el mar els aniria al seu darrere! (Val, he de reconèixer que m'ha fet gràcia). I seguidament, l'altre a dit, que només es pot baixar als Països Baixos, tot i que paradoxalment estan més amunt.

I és que amb tot això de pujar i baixar sempre ho he vist un cacau. Jo sempre dic que es puja quan el riu puja (ex. pujo a Andorra) i baixo quan el riu baixa (ex. baixo a Tarragona). En canvi d'altres diuen que baixen quan van i pujen quan tornen. Però clar, des del meu punt de vista, baixar a Girona sona molt malament! Llavors tinc problemes quan he d'anar a llocs que aparentment no sé situar amunt o avall. Però alerta! Tinc la solució/comodín, si mai dubteu si pujeu o baixeu, sempre us quedarà dir 'vaig', et cures en salut i quedes bé.

Tal com han dit a la ràdio: Ai, és que jo no tinc problemes per pujar i baixar, és que jo em situo més amb septentrional i meridional.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

top